DOLAR 16,7832 0.34%
EURO 17,4971 -0.28%
ALTIN 974,310,49
BITCOIN 3226080,59%
Afyonkarahisar
20°

AÇIK

13:13

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

“MÜSTAKİLEN VARIM VE MUHTARIM İDDİASI” İLE BİR SEVGİ MÜMKÜN DEĞİLDİR

ABONE OL
6 Temmuz 2017 12:39
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Mustafa Yılmaz DÜNDAR 6 Temmuz 2017 Perşembe 12:39:30
 

-4-
“De ki: Eğer onların dedikleri gibi O’nunla beraber ilahlar olsaydı, o vakit elbette Arş Sahibi’ne bir yol ararlardı.” (İsra-42)
“O ikisinde (Semavat ve Arz’da) Allah’tan başka ilahlar olsaydı, o ikisi de fesada uğrardı. Arşın Rabbi olan Allah onların vasıflamalarından münezzehtir.” (Enbiya-22)
Bu kural gereği, sözde ilahların dünya ve ahirette hüsrana uğrayacakları çok açık görülmektedir.
Şeytanlığın izlediği yol
“Allah hiç bir çocuk edinmemiştir. O’nunla beraber bir ilah da yoktur. O takdirde (yani ilahlar olsaydı), her bir ilah yarattığı ile mutlaka giderdi ve elbette bazısı bazısına üstün gelirdi. Allah onların niteleye geldiklerinden münezzehtir.” (Mü’minun-91)
Anlatmaya çalıştığımız ve insanın sadrında bir şeytanlık alanına çevirdiği nefret duygusuna Kur’an ĞILL demiştir.
Ayrıca, Hicr Suresi 47. ayet ile A’raf Suresi 43. ayet, Ğıll sahibi olanların cennete giremeyeceğini vurgulamıştır.
İnsanın sözde müstakil kıyas yeteneği şeytan türleri için önemli bir hücum noktasıdır.
Sözde müstakil olan kıyas yeteneği sadrda oluşturduğu şeytanlık zann alanında şöyle bir yol izler:
Sözde ilah iddialıların nefretinin adı ĞILL’dir;
ĞILL’den HASED doğar;
HASED KIYAS yaptırır;
KIYAS GÖZ DİKME’ye sebep olur;
GÖZ DİKEN FESAD’lık çıkarır.
Kişi yaşadığı olaya göre, hangi basamakta ise o basamaktan cümle kurar ve o basamaktan şeytana avukatlık yapar.
“Kökeni nefret olan bir kıyas”ı analiz etmeli
Billahi anlamda iman sahibi talib yalnızca Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiasına ve bu iddiayı ortaya koyan fiillere nefret duyar. Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiası ile bilerek veya bilmeyerek Allah’a karşı, Allah’la beraber ilahlıklarını ilan edenleri Allah sevmez. Ve Enbiya Suresi 29. ayette buyurduğu üzere onları cehennemle cezalandırır.
Bu durumda talip için kendisini mercek altına almak çok önemli hale gelir. Eğer talib olduysak bilmeliyiz ki, mercek altına alacağımız yalnızca kendimiziz. Dilini susturacağımız ve nefesini keseceğimiz kendimizde hüküm süren esfele safiliyn haldir. Kendimizin kendimizde şeytanlık adına yaptığı avukatlığın işlerini tespit etmeli ve gereken mücadeleyi yapmalıyız.
Konuyu yaşantımızdan örneklerle ele almaya çalışalım.
Bir tanıdıkla karşılaştığınızda sadrınızdaki şeytanlık zann alanı hemen faaliyete geçer ve o kişiyle olan ilişkileriniz çerçevesinde, kökenini nefretten alan kıyas etme başlar. Unutmayalım ki, aynı mekanizma karşınızdakinde de çalışır. Söze ilk karşınızdaki başlamışsa dikkat ediniz, çoğunlukla bir kıyas sonucu kurulan cümle ile başlar. Örneğin, “Aaa, saçların ne kadar yakışmış. Güle güle kullan!” der, ama belki de içinden “Aptal, kendini ne sanıyorsa? Her ay saçının rengini değiştiriyor? Acaba güzel oluyorum mu, sanıyor?” diyor olabilir. Veya siz söze başlamışsanız “Araban yeni mi? Kaça aldın? Sıfır kilometre mi?” derken belki de içinizden “Hey, kader! Kimlere para veriyor!” diyor olabilirsiniz.
“Kökeni nefret olan bir kıyas” diyoruz. Bunu söylediğimizde siz “kendimi inceliyorum, öyle hatırı sayılır, söz konusu olacak bir nefret göremiyorum” diyebilirsiniz. Nefret o kadar güncel ve “siz” olmuş ki; bu sebepten fark edemeyebilirsiniz. Dikkatli bir analiz gerekir, Adil bir Hakem ve Hakim gerekir.
Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiası
ile bir sevgi mümkün değildir

Örneğimizdeki konuşma cümleleri konunun anlaşılması için basit seçilmektedir, siz bu ana fikirde olmak üzere kendinizi ve çevrenizi incelemelisiniz.
Bir kalabalığa girdiğinizde, bir restoranda oturduğunuzda, bir komşunuza gittiğinizde her ne yapıyorsanız, lütfen içinizden hızla geçen fikir, yorum ve incelemelere bir bakın! Hep sadrınızdaki nefret kökenli kıyasın oluşturduğu şeytanlık alanını bulacaksınız. Aslında sadrınızdaki nefret kökenli kıyasın oluşturduğu şeytanlık alanı hep faaliyettedir, siz de ona uygun cümlelerle şeytanın avukatlığını kesintisiz sürdürmektesiniz.
Eğer bir insanı eşiniz, çocuğunuz, yakın akrabanız da olsa, onu Müstakilen Var ve Muhtar İddiası çerçevesinde sevdiğinizi sanıyorsanız; hayır, durum hiç sandığınız gibi değil; nefret ediyorsunuz ve kavgaya o kadar hazırsınız ki! Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiası ile bir sevgi mümkün değildir.
Müstakilen Var ve Muhtar İddiası‘ndan kurtulamamış insanların “sevgi” diye adlandırdıkları duyguları da “nefret” kulvarındadır. “Seviyor” sandıklarının, dışındakilerden ve hayattan öyle bir nefreti vardır ki, bu nefretin oluşturduğu gücü göğüsleyebilmek ve dengeleyebilmek için; nefreti daima ortaya çıkmayan, bazen de yokmuş hissi oluşturan kişiler gerekir. Ancak o kişilerle de öyle anlar olur ki, bazı konular karşınıza gelince işte aslında var olan o nefretin her hücrenizi kapladığını hissedersiniz, bizzat yaşarsınız. Sonra kendinizi telkinlerle nefretinizin seviyesini eski noktasına düşürmeye çalışırsınız, dengeyi bulmaya çalışırsınız. Beyninizin, sadrınızın dayandığı nefret gücünün dengesi bozulunca bu kadar nefreti kaldıramadığınızı görürsünüz ve hiç değilse seviyor sandıklarınızın nefret seviyesini görmezden gelip tekrar dengeye ulaşırsınız.
İnsanların henüz fark etmedikleri nefretlerini seviyor olmalarıdır. Müstakilen Var ve Muhtar İddiası ile ne bir insan ne bir hayvan ne de başka bir varlık sevilebilir. Sevdiğini söylediği bir pozisyonu adil bir hakem ve hakim olarak kişi analiz edebilse, Müstakilen Var ve Muhtar İddiası ile ilgili farklı sebep ve sonuçlara ulaşır.
En basit konularda bile işler planladığınız gibi gelişmeyince sesinizin tonuna, kurduğunuz cümlelere, açtığınız eski kutulara dikkat ediniz. Şeytanın avukatlığı hemen ön plana çıkar, nefret saldırıları başlar, “seviyorum” palavraları biter…
İşte dünyaya gelen insan tam da böyledir; siz tam da böylesiniz işte…

ŞEYTANIN AVUKATI -4-

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.