2026 Dünya Kupası tartışmalarla başladı. ABD, Meksika ve Kanada ev sahipliğinde gerçekleşmekte olan Dünya Kupası öncesi özellikle ABD çok büyük skandallara imza attı. Dünya Kupası için kendi ülkesine gelen birçok takıma, birçok oyuncuya eziyet çektirdi, psikolojik baskı uyguladı. ABD İran savaşı anlaşmayla bitmiş gözükmesine rağmen futbolda bu barışçı tavrı ABD gösteremedi. İran milli takımını ülkesini almayarak Meksika'ya gitmelerine neden oldu. İran milli takımı, Meksika'da kalıp ABD'de oynayacağı Maçlar için günü birlik bu ülkeye gidip gelecek. Sporcular ne zarar verebilir, ne yapabilir ABD'ye? Futbolculardan korkmak niye veyahut onları psikolojik baskı altına aldığını düşünmek bir acziyet ABD için. Özbekistanlı soydaş kardeşlerimize de havaalanında aynı psikolojik baskıyı uyguladı ABD'liler. Saatlerce havaalanında gözaltında tutarak onların bir spor müsabakası için değil de sanki ülkeye başka amaçlarla gelmiş gibi bir izlenim oluşturmaya çalıştıdılar veyahut Rusya'ya yakın olmalarından dolayı bir nevi akıllarınca psikolojik baskı uyguladılar. Yine Dünya Kupasında düdük çalıp maç yönetecek olan Somalili FİFA kokartlı hakem Ömer Abdülkadir Artan keyfi bir şekilde ülkelerine alınmadı. Bu hakem ABD'ye ne yapmış olabilirdi? FIFA gibi bir kuruluş ona kokart vermiş, dünyanın elit hakemlerinden birisi olmuş ve Dünya Kupası'na ev sahipliği yapan ABD onu ülkeye almayıp sınır dışı ederek sanki O’na bir terörist muamelesi yapıyordu. Bunlar keyfi olaylar, daha birçok olay var, onların detaylarına girmeyelim. Mevzunun anlaşıldığını düşünüyorum. Birçok Dünya Kupası izledik, öncesinde olan olaylara şahit olduk ama ABD'nin yaptığı gibi utanç duyulacak hususlar çok görmedik diyebilirim. İşin bir garip tarafı da bu yapılan, ırkçılık kokan hareketlere futbolun patronu gözüken FİFA'nın bir eleştiri getirmemesi, ABD ye bu yapılan keyfi muamelelerden dolayı tepkisel bir davranışla yaklaşmaması, onların da utanç hanelerine yazılmış oldu. FİFA da ABD gibi bu tip mevzularda sicili bozuk bir kuruluş. ABD nasıl ki ülkesinde beyaz ve siyahi vatandaşlar arasında kimi zaman ırkçı muameleleri sergiliyor durumdaysa, FİFA da ülkeler arasında böyle bir ayrımı gerçekleştiriyor. Örneğin Rusya, Ukrayna Savaşı nedeniyle bütün UEFA, FIFA müsabakalarından men ediliyorsa, Filistin'de, Gazze’de, Lübnan'da soykırım yapan terör ülkesi İsrail hiçbir turnuvadan men edilmiyor hatta taltif ediliyor ve çok büyük bir ayrımcılık sergileniyor. Bir de kalkmışlar 15 yaş altı Dünya Kupası için terör ülkesi İsrail ile Filistin’i güya dostluk maçıyla karşı karşıya getirecekler. Neyin dostluğu var? Soykırımla, katliamla kundaktaki bebeklerin katledilmesinin mi, bebek, yaşlı, genç, kadın, sivil ayrımı yapmadan yapılan dünyanın en büyük sivil katliamının, soykırımın mı dostluğu mu olacak? Bu terör ülkesinden asla ve asla dost olmaz, fırsatını bulduğunda insanı engerekli yılan gibi sokar, kuyruklu akrep gibi zehrini batırır. Gerçi onlar bile hafif kalır bu soykırımcıların yanında. Kısa tarihleri kanla gözyaşıyla doludur ve sonları da yaptıkları gibi kendileri için aynı şekilde son bulacaktır. ABD'li pedofili sapığın kendi ifadesinde söylediği gibi onlar olmasaydı, böyle bir terör ülkesi olmazdı. Onlar da Epstein gibi skandallarla yakalarını kaptırıyorlar ve onların her istediklerine boyun eğmek durumunda kalıyorlar. Ayı derisinden post olmadığı gibi terör ülkesinden de dost olmaz.
Futbola geri dönecek olursak, ABD ev sahipliği yaptığı bu turnuvada çok kötü olaylara imza attı, bu skandalların arkasının geleceğini düşünüyorum maalesef, onların olduğu yerde güzel bir organizasyonun olması çok garip olur. Umarım geri kalan kısmı için yanılırım.
Futbol bir temaşa oyunudur, bir gösteridir, insanları bir araya getiren bir spor faaliyetidir ve dünyadaki milyarlarca insanın eğlencesidir. Bu eğlenceli spor dalını bu kadar tartışmalı hale getirmek, ırkçı yaklaşımlara neden olmak ve keyfi muamelelere tabi tutmak, elbette ki çok çirkindir. Temenni ederiz ki geri kalan sürede çok daha büyük skandallara imza atmazlar, bir spor faaliyetini, futbol şenliği içinde bitirmek için daha fazla engel çıkarmazlar diyelim ve bu şekilde temennilerimizi (her şeye rağmen) dile getirelim.
Dünya Kupasında yer alan A Milli Futbol Takımımız da, ilk oynadığı maçtan sonra diğer maçlarda, milli takım formasına uygun bir şekilde oynar ve galibiyetlerini alırlar, bunun neticesinde de bir üst tura çıkarak milletimizi sevindirirler. Aksi halde diğer sonuçlar onlara asla yakışmayacaktır. Tekrar A Milli Takımımıza başarılar dileyerek ABD yi, FİFA yı ve bu ayrımcılıklara tabi tutan diğer etmenleri kınadığımızı ifade ederek yazımıza son verelim.