Agah Bıyıkoğlu

Afyonspor İkinci Yarıda Kaybetti-Bal'da İlk Beşe Koşan 1923 Afyon Karahisarspor'a 3 Puan

Agah Bıyıkoğlu

Cumartesi günü Eskişehir’de oynanan  TFF 3. Lig 4. Grup  Eskişehirspor- Afyonspor maçını “MAÇKOLİK’ten izledim…

Hemen belirteyim ki ne eski ES ES var ne de eski Afyonspor… Her dönemin sosyal ekonomik ve kültürel şartları futbolu da etkiliyor şüphesiz..

Eskişehir bu gurupta “başa oynayan” bir takım, Afyonspor ise düşmemek için var gücüyle oynayan ,ekonomik sıkıntılarla boğuşan buna rağmen işi bırakmayan amatör ruhlu oyunculardan kurulu bir takım…Nitekim ilk devre Eskişehir’e geçit vermedi Afyonspor..Ancak ikinci devre saha ve seyirci avantajına da sahip Eskişehirspor karşısında direnemedi daha fazla … İkinci devre, biri gollük bir şutla biten üç dört hücum aksiyonu dışında  rakip kaleye gidemedi Afyonspor..

Eğer rakip kaleye hücum yapmakta yetersiz kalıyorsan top  yüzde altmış altmış beş oranında rakip takımdaysa ;savunman çok güçlü olsa bile maç sürecinde mutlaka hatalar yaparsın,açıklar verirsin ;baskı, kademe,denge, pozisyon hataları bir futbol takımını yenilgiye sürükleyen hatalardır.

Eskişehirspor özellikle ikinci yarıda “hücum futboluyla”ve attığı gollerle izleyenleri coşturdu ve   3-0 gibi net bir skorla  önemli bir galibiyete imza attı. 

Bizde “bugün” çok çabuk “dün” olur..Üstteki beş altı takımın ekonomik ,idari ve kadro sıkıntıları olduğu da bilinen bir gerçek… “Kaybetmekten korkma,Kaybettiğinde değil vazgeçtiğnde yenilirsin”demiş Che Guevera…

BAL’DA İŞLER İYİ..

 Bölgesel Amatör Lig'in 7. Grubunda zirve mücadelesi veren iki takım Afyonkarahisar Zafer Stadı'nda karşı karşıya geldi.Her iki takımın da galibiyet için oynadığı maç heyecanlı dakikalara sahne oldu..

Futbol maçı sadece hücum ve savunmadan ibret bir oyun değildir;sabır,özgüven,zeka ve hızlı düşünme,kontrol vardır işin içinde. Maçın  45+2. dakikasında ceza alnı içinde savunma oyuncumuz kontrolsüz girince,  hakem penaltı noktasını gösterdi.  0-1 öne geçt  konuk takım..  45+5. dakikada 1923 Afyonkarahisarspor, Uğurcan Köse’nin  ayağından buldu golü  ve  skorda 1-1 eşitliği sağladı. İlk yarı karşılıklı gollerle 1-1 bitti.

Gol arayışları sürdü 1923 Afyonkarahisarspor’un .Zaman zaman gergin bir atmosfere bürünen maçın 73. dakikasında gelişen mor beyazlı takım atağında  hakem bu defa 1923 Afyonkarahisarspor lehine  verdi penaltıyı.. Atışı kullanan   Ardahan Gündoğdu,  takımını 2-1 öne geçirdi.

Büyük bir çekişmeye sahne olan maçın son bölümlerinde 81. dakikada Afyonkarahisarspor’dan Cantürk Güngör çift sarı kattan kırmızı kart görürken, 82. dakikada da yedek kulübesinden Umut Kaya kırmızı kart gören oyuncu oldu.

Cantürk Güngör’ün kırmızı kart görme ihtimaline karşı değişiklik yapılmalıydı bana göre .Ancak rakip takımın değişiklikleri işe yaramadı  ;güçlü fizik yapıya sahip, top tekniği zayıf “kazma” bir oyuncu skoru değiştirmeye yetmedi…

1923   Afyonkarahisarspor mağlup durumdayken bile hiç bozulmadı ;fiziksel dayanıklılığının yanı sıra mental dayanıklılığı sayesinde hiç düşmedi oyundan ..

Yeri gelmişken belirtelim ki şampiyonluk için daha çok maç var..Transfer dönemi daha bitmedi, 27 Mart’a kadar süre var.. Takıma birkaç elit düzeyde eleman alınırsa iyi olur ; özellikle bir “striker” ve  hücuma dönük bir orta saha elemanı..Çünkü elit bir oyuncu teknik veya fiziksel yönden iyi olduğu kadar oyunu daha hızlı okur,resmi daha erken görür,en iyi aksiyonu seçer..

 Her iki takımımımıza da başarılar..

Yazarın Diğer Yazıları