Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Muharrem Günay

NAMAZI TERK ETMENİN HÜKMÜ – Kocatepe Gazetesi

Muharrem Günay 19 Ocak 2014 Pazar 02:00:00
  Dinin direği olan namazı kılmamak, dini yıkmak ve Allah’a isyan etmektir. Terki en büyük günahtır. Çünkü bütün Müslümanlar üzerinde namaz kılmak farzı ayındır. Hadisi şeriflerde en büyük ibadet olarak geçen Allah yolunda cihat farzı kifâye olup, bir kısım Müslümanların bu farzı yerine getirmesi ile diğerleri üzerinden sakıt olur. Namaz ise bütün Müslümanlar tarafından günde beş vakit yerine getirilmesi gereken bir ibadettir. Bu bakımdan en büyük ibadet olan namazın terkide elbette en büyük günah olacaktır.
Namaz kılmayanların cezalarını çekecekleri ile ilgili olarak Kur’an’da şöyle buyrulur:
“Sonra bunların ardından (peygamber ve salih kimselerden sonra) öyle bir nesil geldi ki, namazı terk ettiler, heva ve heveslerine uydular; onlar bu taşkınlıklarının karşılığını mutlaka göreceklerdir. (cehennemdeki “gayya” vadisini boylayacaklardır.)” (Meryem suresi 59.) Ayette geçen “gayya” sözcüğü cehennemdeki bir vadinin adıdır.
İbni Abbas bu ayetteki “namazı bıraktılar” ifadesinin namazı tamamıyla bıraktılar anlamında olmayıp belki vaktinde kılmadılar manasına da gelir demiştir.
Tabiinin büyük imamı Said bin el Müseyyeb (r.a.) de “Namazı kılmadılar cümlesinin manasını: öğleni ikindiye, ikindiyi akşama, akşamı yatsıya, yatsıyı sabaha, sabah namazını da gün doğuşundan sonraya kadar geciktirip namazları vaktinde kılmamaktır” diye tefsir etmiş ve sözlerine devamla “Herhangi bir kimse bu halinde ısrar edip tövbe etmeden ölürse, Allah Teâlâ onu cehennemde yatağı çok derin (ve içinde akan maddelerin) tadı çok pis olan “gayya” deresine atmakla cezalandırır” demiştir.
Denilmiş ki: “veyl” cehennemde bir vadidir ki içinde, yeryüzünün bütün dağları yürütülse hararetinin yüksekliğinden eriyiverirler, işte böyle bir vadi, namaza karşı isteksiz, vaktinden sonraya bırakanlar içindir. Ama tövbe edip dönüş yapanlar için kurtuluş vardır…
Allah Teâlâ başka bir ayette ise: “Ey iman edenler, sizi ne mallarınız, ne evlatlarınız Allah’ın zikrinden (beş vakit namazdan) alıkoymasın. Kim bunu yaparsa onlar hüsrana uğrayanların ta kendileridir” buyurmuştur.
Peygamber efendimiz namazı terk etmek ile ilgili olarak hadis-i şeriflerde şöyle buyurmuştur:
“Kıyamet günü kulun ilk amelinden hesaba çekileceği ilk şey namazdır. Eğer namazı eksiksiz ise felâha ve kurtuluşa erer, noksan ise hakikaten hüsrana ve zarara uğramıştır.” (Tirmizi, Ahmet, Ebu Davud, İbni Mace)
“Namazı kasten terk etmeyin. Kim kasten namazı terk ederse, Allah’ın ve Resûlünün zimmetinden beri olur.”(Ahmed vı, 421)
“Kim namazına devam ederse, bu namaz kıyamet gününde onun için (karanlığa karşı) nur, (doğruluğuna) delil ve (azaptan) kurtuluş olur. Kim namazına devam etmezse, onun nuru, delili ve kurtuluşu olmaz. O kimse kıyamet gününde Karun, Firavun, Haman ve Übey ibn Halef ile beraber olur.”(Ahmed, ıı,169)
“(Onlar) cennetlerdedirler. Onlar suçlulara(günahkârlara): “sizi kavurucu ateşe sokan nedir? (diye uzaktan sorarlar.) (günahkârlar) derler ki: Biz namaz kılanlardan değildik. Yoksula yedirmezdik. (Kur’an’ın buyruklarını bırakıp, batıl şeylere) dalanlarla beraber biz de dalardık. Ceza gününü yalan sayardık. Nihayet (bu halde iken) bize (gelmesi) kesin olan (ölüm) gelip çattı. Artık onlara şefaatçilerin şefaati fayda vermez.” (Müddessir suresi/40-48)
Peygamber Efendimiz:
“Biz mü’minlerle, onlar (kâfirler) arasındaki sınır namazın terkidir” (Ahmed, Müslim, Ebu Davud, Nesai, Tirmizi, İbni Mace)
Hz. Ali’ye, namazını kılmayan kadının durumu sorulduğunda o:
“Erkek olsun kadın olsun kim namaz kılmazsa kâfirdir” diye mutlak cevap verdi. (Tirmizi, Hâkim Ebu Hureyre’den) (Büyük Günahlar-Kitâb’ul Kebâir, s:25, İmam Zehebi) (Burayı kâfirliğe kayabilir şeklinde anlamak icap eder.)

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER

Afyon Haber Son Dakika Afyon Namaz Vakti