Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Muharrem Günay
e-posta: YAZARIN TÜM YAZILARI

BEŞ VAKİT NAMAZ ARADAKİ İŞLENENLERE (KUL HAKLARI HARİÇ) KEFARETTİR

Muharrem Günay 22 Mart 2019 Cuma 14:23:53
 

“Beş vakit namaz aradaki işlenenlere (kul hakları hariç) kefarettir, Ramazan da iki Ramazan arasında işlenenlere kefarettir, büyük günahlardan sakınıldığı müddetçe”  (Buhârî, Müslim)
Ebu Dâvûd, Tirmizî, İbni Mâce hz. Ebu Bekir efendimizden şu hadis-i şerifi rivâyet ederler:
“Bir adam Resûlullah’a gelip:
Ya Resûlallah ben bir suç işledim, Allah’ın kitabında cezam nedir? Onu ikâme et dedi. Resûlullah bir süre sükût buyurdu. Nihâyet namaz vakti geldi. Sahâbeyle birlikte namazı kıldılar. O adam Resûlullah’a dönüp bir daha tekrarlayınca Resûlullah şöyle buyurdu:
“Söylesene! Sen bizimle birlikte namaz kılmadın mı? Allah senin haddini affetmiştir.”                                                   
Evet, büyük günahlardan, sakınıldığı müddetçe iki namaz arasında işlenen ufak tefek günahlara bu namazlar kefarettir. Ramazan da böyledir. İki ramazan arasında işlenmiş günahlara da ramazan kefarettir.
Namaz ve abdest günahlara kefarettir sözünü yanlış anlayıp, nasıl olsa Allah kıldığım namaz ve aldığım abdest yüzünden günahlarımı affeder deyip, günah işlenmesi ve bu tür bir af beklentisi içerisinde olunması uygun değildir. Bir defa Cenâb-ı Hakk, kulunun kendisi ile arasındaki hakları yani Allah hakkını dilerse affeder, Allah’ın devlet, millet hakkı gibi kul haklarını affetmesi söz konusu değildir. Kul hakkından kurtulmak için hakların hak sahibine iâdesi ve hak sahibi ile helalleşilmesi gerekir.
Ebu Davud’un rivâyetine göre:
“Allah’ın Resûlü ne zaman bir şeye üzülürse hemen namaza dururdu.” Bir başka rivâyette de bazı olaylar onu üzüp, bitkin hale getirdiğinde:
“Bizi serinlet Ey Bilal!”
Yani; “Bir ezan oku Ey Bilal! Bir namaza duralım da rahatlayalım” buyururdu. İbni Cerir rivâyet eder:
“Allah’ın Resûlü karnı ağrıyan bir adam gördü de ona şöyle buyurdu:
“Kalk namaz kıl! Çünkü onun şifası namazdır” buyurdu.” Yine rivâyet edilir ki; “İbni Abbas’a kardeşinin vefat haberi verilince önce istirca etti( İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciun/muhakkak ki biz sana geri dönücüleriz ayetini okudu), sonra da hemen bir kenara çekilip iki rekât namaz kıldı. Böyle bir durumda Allah’tan yardım dilemeyi ihmâl etmedi.” (Ali Küçük Bes’airül Kur’an tefsiri/Fatiha suresi)
Namaz karın ağrısı ve diğer ağrılara karşı bir şifadır. İbn Mace’nin rivayetine göre Ebu Hureyre şöyle demiş:
Peygamber (s.a) erkenden namaz kıldı. Ben de erkenden namaz kıldım ve oturdum. Peygamber (s.a) bana dönüp şöyle dedi:
“- Onun (açlığın) derdinden mi karnın ağırıyor? Ben:
“-Evet, Ey Allah’ın Peygamberi” dedim. O da bana:
“-Kalk namaz kıl, çünkü namazda şifa vardır” diye buyurdu. Bir rivayette de “açlık derdinden mi karnın ağırıyor?” (İbn Mâce, Tıb 10; Müsned, ıı, 390, 403.) İfadesini Farsça olarak söylediği kaydedilmektedir.
Ayrıca Peygamber (s.a) herhangi bir işten dolayı sıkılır ise, hemen namaza koşardı. (Müsned, V, 388; Ebû Dâvûd, Tetavvıf 22. İmâm Kurtubi, El-Camiu Li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 1/417.)
Peygamber Efendimizin buyurduğu gibi:
“Namaz nurdur” Namaz, namaz kılanı nurlandırır, Namaz dünyada kalbi, ahirette sırat köprüsünü aydınlatır.

YAZARLAR

TÜMÜ

SON HABERLER