DOLAR 16,5666 0.24%
EURO 17,5851 -0.02%
ALTIN 969,38-2,27
BITCOIN 343768-2,08%
Afyonkarahisar
19°

HAFİF YAĞMUR

03:25

İMSAK'A KALAN SÜRE

İLMİN DOĞUŞU

ABONE OL
1 Haziran 2017 12:58
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İslamiyet asırlar öncesi insanlığa asırlar öncesi bir dünya ve ahiret saadeti sunmuştur. Bu da Müslüman olmakla mümkündür.
İnsanoğlu kendi kendine ben kimim, nereden geldim nereye gideceğim sormalıdır, sormuştu. Cevabını da İslam dininde bulmuştur.
Akaid bir insanın nelere inanması nelere inanmaması reddetmesi gerektiğini bildiren kaideler manzumesidir.
Türk dünyası asırlar boyu İslamiyet’le yaşamış onun bayraktarlığını yapmış, İslamiyet’ten ayrıldığı zaman düşüşe geçmiş. Bazı Türk devletleri, Türk boyları Müslümanlık yanında Türklüklerini de kaybetmişlerdir. Bulgarlar, Macarlar, Finler Türk asıllıdırlar.
Akide; insanın inanmasını gerektiren şeylerin tamamını ifade eder. İslam kültür ve medeniyeti de bu akideye dayanır.
Akaid; kelime olarak akidenin çoğuludur. Akideler masasına gelir.
İslam dinin gelişip yayılması ile birlikte İran, Yunan, Hindistan gibi ülkelerle temasta bazı sapık düşüncelerde yayılmaya başlamış. Sapık mezhepler ortaya çıkmıştır. Kaderiye-Mutezile, mürcie, ibaniyye, batıniyye gibi sapık düşünceler yayılmıştır.
Bu nedenlerle İslam’ı ortadan kaldırma çabası karşısında, İslam’ın temel ve esaslarını ortaya koymak üzere AKAİD ilmi doğmuştur.
Akaid ilminin ileri gelen temsilcileri; başta İmaM-ı AZAM EBU HANİFE, Ebu MANSUR MATURİDİ, ÖMER NEFESİ gibi alimler eserler yazmışlar, dersler vermişler. İslam dinine ve Müslümanlara faydalı olmak uğruna bir mücadeleye girmişlerdir.
Ebu HANİFE
Ebu Hanife Nu’man bin Sabit 699 yılında Kûfe’de doğmuş. Öğrenimini Medine, Basra ve Kûfe’de, Ebu Amr Amir eş-şabi ve Hammad İbni Süleyman’ın yanında yapmıştır.
Fıkıh-ibadet muamelat hukuk ceza sistemlerinde Hanefilerin imamıdır. Amelde mezhep sahibi dört imamın birincisidir. Ehli-sünnetin ilk imamıdır. Delillerinde Kur’an’a dayanır. “Fıkhu’lu Ekber” adlı eserinde islam akaidinin esaslarını yazmış sapık mezheplerle mücadele etmiştir.
Hayır-şer kaza kader konularını “Eh-Fıkhul ebsat, İmam-küfür meselelerini izah için “Osman-‘ Bustiye” Akaid ve Feraizi bildirmek için “Vasiyet-Nükirru” eserlerini, halk arasında Ehl-i Sünnet akidesini göstermek içinde El-Alim ve-I Müteelim risalesini yazmıştır. İslama bağlılığı ve düşünceleri dolayısıyla sıkıntılı ve mücadeleli bir hayat geçirmiştir.
Ebu Mansur Maturidi
İslam binasının temellerine her türlü taarruzun yapıldığı devirde İslam’ı Allah’ın emrettiği şekilde ilan ve izah eden mücahid bir ilim adamıdır. Kelamcıların imamı ünvanı ile anılmıştır.
ÖMER NEFESİ
Tefsir, Hadis. Kelâm, Fıkıh, Belâgat ve tarih bitimlerinde liyakat sahibi Ömer Nesefi H.461’de Nesafede doğmuş 537’de Semerkand’da ölmüştür. En meşhur eseri AKAİD Risalesidir. “Et-Teysir Fit Teftir, Elmanzume, Kitabül mevakit.Tilbetül talebe, Elişar bilmuhtarimineleşar gibi eserleri vardır.

KUR’ANDA AHLAK

Birlik ve kardeşlik No:2 Bakara Suresi
(178 – 220 – 253 – 254) Ayetler

Esirgeyen, bağışlayan Allah’ın adıyla
“Ey iman edenler öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür esire esir kadına kadın (öldürülür) Ancak her kimin cezası (öldürülenin yakını) kardeşi tarafından bir miktar bagışlanırsa ona gereken diyeti ödemelidir. Bu söylenenler Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa onun için elem verici azab vardır”
Bütün dinler haksız olarak adam öldürmenin cana kıymanın büyük suç olduğunda birleşmişlerdir. Farklılık bu suçun önlenmesinde alınması gereken tedbirlerdedir. İslâm, İnsanı suça iten sebebleri, azami ölçüde ortadan kaldırmış, iman, ibadet ve ahlak terbiyesi ile olgunlaştırmıştır. Bundan sonra “Cana kıyanın birgün canına kıyılır” kuralını koymuştur. Haksız aflarla birgün hürriyete kavuşmak ümidi içinde beslenen kimselerin bu hali suçu önleyici, caydırıcı değildir. Diyete çevirme, suçun acı neticelerine katlanmakta olan ölü yakınlarına aittir. Başkası bu cezayı bağışlıyamaz.
“Dünya ve ahiret hakkında (Lehinize olan davranışları düşünün ve ona göre hareket edin) Sana yetimler hakkında soruyorlar. Deki onları iyi yetiştirmek (yüzüstü bırakmadan) daha hayırlıdır. Eğer onlarla birlikte yaşarsanız. (Unutmayın ki) onlar sizin kardeşlerinizdir. Allah işleri bozanla düzelteni bilir. Eğer Allah dileseydi. Sizi de zahmet ve meşakkate sokardı. Çünkü Allah güçlüdür. Hakimdir.”
Yetimlere iyi muamele edilmeli. Yetim oldukları hissettirilmemelidir Yetimin velisi durumunda olan kimsenin onu ifsat veya ıslâh ettiğini Allah bilir.
O yetimdir diye ona iyi davranmıyanlar, ilgilenmeyenler Allah’ın kontrolü altında olduğunu unutmamalıdır.
“O peygamberin bir kısmını diğerlerinden üstün kıldık. Allah onlardan bir kısmı ile konuşmuş. Bazılarında derece derece yükseltmiştir. Meryem oğlu İsa’ya açık mucizeler verdik ve onu ruhul kudüs (Cebrail) ile güçlendirdik. Allah dileseydi o peygamberlerden sonra gelen milletler kendilerine açık deliller geldikten sonra birbirleriyle savaşmazlardı. Fakat onlar ihtilâfa düştüler de işlerinden kimi iman etti, kimi de inkar etti. Allah dileseydi onlar savaşmazdı. Lakin Allah dilediğini yapar”
Peygamberlerin hepsi de Faziletli ve hayırlıdırlar. Hepsi de aynı pınardan içmiş aynı kaynaktan süzülüp gelmiştir. Günahlardan korunmuşlardır. Son derece zekidirler. Allah’tan aldıklarını kusursuz ve eksiz yerine getirirler.
Bizler müminler olarak bütün peygamberlere inanır hepsini de sevip sayarız. İsimlerini açıklayarak filân peygamber falan peygamberden daha üstündür, daha hayırlıdır demeyin. Her biri irşad ve tebliğ ölçüsüne göre derece alır.
Kur’an 254. Ayette olduğu gibi Allah’a inanan her kişiye hem dünyada hem ahirette dengeli ölçülü huzurlu ve düzenli bir hayatın üç önemli yolunu sunuyor.
1- Sosyal Adaleti sağlıyan zekât sadaka vergi kefaret ve faizsiz ödünç.
2- Alım satımda fahiş kâr sağlama hevesine kapılmama. Tüketicinin korunması.
3- Allah için gönül dostu edinmek beşeri münasebetleri geliştirmek, sosyal yapıyı bu yönden kuvvetlendirmek kardeşliği pekiştirmek.
-Allah bizi düşmanlıklardan sakındırsın-

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.