Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Mustafa Yılmaz DÜNDAR

ŞEYTAN HAYATI VE NAMAZI NASIL ETKİLİYOR?

Mustafa Yılmaz DÜNDAR 18 Temmuz 2017 Salı 13:19:00
 

-14-
Dünkü anlattıklarıyla şeytan bize, dil ile yani konuşma ile Şeytanın Avukatı’nın şeytanın patronaj stratejilerini nasıl sahiplendiğini, nasıl savunduğunu ve bu savunma ile “duniHi algı”sını nasıl kuvvetlendirip “duniHİ hal”e çevirdiğini açıklamıştı. Bakabilirsiniz. Diğer yandan iblis şeytanın “şöyle söylerim, böyle yaparım” dediği şeylerin, sizin doğrudan “Ben bunları aynen kendim söylüyor ve yapıyorum” dediğiniz şeyler olduğunu da fark etmiş olmalısınız. Demek ki, insandaki şeytanlık ile cinn şeytanın verdiği vesveseler aynı şeyler! Öyle üst üste çakışmışlar ki duniHİ algı sebebiyle ayırt edilmesi neredeyse imkânsızdır.
Önce asi, sonra nankör olunur,
sonra da şeytanlık ilan edilir

Kişide Billahi algı açılınca, kişi kendisi ve şeytanlık arasındaki farkı sezmeye başlar. Billahi halde ise bu fark çok net ortaya çıkar; şeytanlık hal tam bağlanır ve çalışamaz ki, siz buna “Ben şeytanımı müslüman yaptım” diyebilirsiniz.
DuniHi algının açılmasının hem sebebi hem de devamı yalan iledir. Ancak söz konusu yalan insanın Allah’a yalan söyleyerek kendi ilahlığını ilan edişidir. Kayıtlı Kendini Hissetme Duygusu ile kendisini hisseden insana, bu hissini takdim etmesi için, Billahi gerçek içerisinde Allah adına “BEN”  diyebilme yetkisi emaneten verilmiş olmasına rağmen, insan duniHi algı ve zann’larıyla kendisini Müstakilen Var ve Muhtar zannedip, bu zannı da kendi adına “BEN” diyerek ortaya koyunca; önce Asi, sonra emanete hıyanet ederek nankör, bütün bunların zemini olarak da Allah’a yalan, yaratılanlara yalan söylemek ile esfele safiliyn’e yerleşip, sözde ilahlığıyla da aslında şeytanlığını ilan etmiş oldu.
İnsanın diğer yaratılanlara yalan söylemesi de Allah’a söylenen yalanın insanda açtığı esfele safiliyn karakterin gereğidir, bu ise Şeytanlık Patronaj Sistemi’nin temelini oluşturur.
İnsanın yaratılanlara söylediği yalana, onlarla yaptığı gıybet ve koğuculuk gibi şeylere, eşlerin sözde ilahlıklarının talak silahını kullanarak yaptıkları ağız kavgalarına, iblis şeytan “bunlar benim meyvelerim” demekle, bütün bunların esas yalandan sonra ortaya çıkan ürünler olduğunu belirtmiştir. İşte iblis şeytanın bu meyvelerini üreten ve satan da Şeytanın Avukatlığını yüklenmiş olan insandır.
Şeytan salâtın ikamesi ile uğraşır
İblis şeytanın inananların salât ikamesi ile ilgili anlattığı strateji ve planların anlaşılabilmesi için Billahi anlamda salât ikamesini tatmış olmak gerekir. DuniHi algı çerçevesinde salât ikame etmeye çalışanın hiç kıpırdamadan kurallara uygun sabit durması ile sağa sola bakanın bir farkı yoktur. Sağa sola bakarak salât ikame eden ne hata yapıyorsa aynı hatayı diğeri hiç kıpırdamayarak yapıyor. Dolayısıyla konuya duniHi idrak ile yaklaşarak açıklama getirenler ya “salâtta kıpırdasan, kaşınsan, sağa sola baksan ne olur, onlar hepsi teferruat, işin esasıyla uğraş” der, ya da salâtta hiç kıpırdamama ve tahammül etme antrenmanı yapmayı önerir. İki öneri de işin aslından uzak ve yanlıştır.
İblis şeytanın bozmaya çalıştığı Billahi anlamda salât ikamesidir. DuniHi algı ile salât ikamesinde olan ile iblis şeytan zaten iyi geçinmektedir. İblis şeytan Billahi anlamda salât ikamesini o kişinin duniHİ algısını vesveselerle dürtüp ona Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiası’na yönelik bir fiil yaptırır. Günümüzde duniHİ algı ile salâtta olan kişi ile iblis şeytan o kadar iyi geçinir ki, salâtta iken veya camide telefon ile bile ona Şeytanın Avukatlığını yaptırır. Salât sırasında telefonunun çalabileceğinden hiç endişe duymayan bu kişi, oysaki korktuğu insanların yanında telefonunu kapatır.
İblis şeytan verdiği vesveselerle amacının kişiyi salât ikamesinde küfre düşürmek olduğunu söylüyor, yoksa “işte seni kıpırdattım, sağa sola baktırdım ve kazandım” demiyor, bunun bir kıpırdamama oyunu olmadığını o biliyor, ama insan bu işin tam farkında değil. Yanlış olmakla beraber küfür diye zannettiklerini kişi salât sırasında zaten yapamaz ki, bu durumda salât esnasında küfür nasıl gerçekleşecektir?
Hastalığın her hali imanı kuvvetlendirmeli
Küfür ancak kişinin duniHi algısının dürtülmesi sonucu Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiası ile bir düşünceye girmesiyle gerçekleşir. Bu düşünce paralelinde bir fiil de yapabilir. Bu tür fiillere iblis şeytan “beni zikretmektir, beni tesbih etmektir” diyor. Kişi salâtta veya hayatta “Ben ilahım, ben ilahım, ben ilahım…” diyorsa, işte bu durumda şeytanlığı zikrediyor olur.
Hastalık hali, hastalığın iyileşme sebepleri, iyileşmenin sonrası Şeytanın Avukatı için duniHİ halini pekiştirme, Müstakilen Varım ve Muhtarım İddiası’nı yaşayabilme fırsatları verir. Hastalığı içerisinde bir çaresizliğe düşünce Şeytanın Avukatlığı cübbesini çıkarır gibi yapar ama iyileşince eskisinden daha hevesli ve cesaretli olarak cübbesini giyer, şeytanlıkları ağzıyla dile getirmeye başlar.
İnanalar bu duruma düşmemeleri için Kur’an’ın birçok ayeti ile uyarılmaktadır. Bu ayetlerden birisini hatırlayalım. Zümer-8: “İnsana bir durr (zarar, hastalık, sıkıntı) dokunduğunda O’na (Rabbine) yönelerek dua eder, Rabbini çağırır. Sonra ona (Rabbi) kendinden bir nimet lutfettiğinde, daha önce O’na dua ettiğini unutur ve O’nun yolundan saptırmak için Allah’a endad (kendisini sözde ilah ilan eden eş) oluşturur. De ki: Küfrünle (sözde ilahlık iddianla) biraz yararlan (bakalım)… Muhakkak ki, sen ashabun nar’sın.”    
Billahi anlamda hayat tarzı sürenler için hastalığın her hali, her durumu, her türlü sonucu imanı kuvvetlendiren, o insanı Rabbine daha yaklaştıran vesileler olur.
“Ya lain!” anlatıyor
Hadis anlatımına devam ediyoruz. Sonra Rasulullah (SAV) Efendimiz iblise bazı kısa sorular sordu ve iblis cevaplandırdı. Bu karşılıklı konuşma söyle sürdü:
– Ya lâin, senin oturma arkadaşın kim?
– Faiz yiyen!
– Dostun kim?
– Zina eden!
– Yatak arkadaşın kim?
– Sarhoş!
– Misafirin kim?
– Hırsız!
– Elçin kim?
– Sihirbazlar!
– Gözünün nuru nedir?
– Evlilerin boşanması!
– Sevgilin kim?
– Cuma salâtını terk edenler!
– Ya lâin, senin kalbini ne kırar?
– Allah yolunda cihada giden atların kişnemesi!
– Senin cismini ne eritir?
– Tövbe edenlerin tövbesi!
– Ciğerini ne parçalar, ne çürütür?
– Gece ve gündüz Allah’a yapılan istiğfar!
– Yüzünü ne buruşturur?
– Gizli sadaka!
– Gözlerini ne kör eder?
– Gece salât ikamesi!
– Başını yere eğdiren nedir?
– Çokça cemaatle ikame edilen salât!
– Sana göre insanların en saadetlisi kimdir?
– Salât ikamesini bilerek, kasten terk eden!
– İnsanların en şakisi kimdir?
– Cimriler!
– Seni işinden alıkoyan nedir?
– Ulema meclisleri!
– Yemeğini nasıl yersin?
– Sol elimle, parmaklarımın ucu ile!
– Sam yeli estiği ve ortalığı sıcak bastığı zaman çocuklarını nerede gölgelendirirsin?
– İnsanların tırnaklarının arasında!

Yarın, inşaAllah hadisin bu kısmının tefekkürüyle devam edeceğiz.

ŞEYTANIN AVUKATI -14-

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER