Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir
Mustafa Yılmaz DÜNDAR

“NURLAR İÇERİSİNDE YATMAK” İÇİN

-9-
Esfele safiliyn hayatta her konunun, malzemenin ve fikrin pazarlama tekniği, insanların “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasını coşturacak, kamçılayacak şekildedir. Her konu bu iddiayı coşturmak, kamçılamak üzere planlanır ve bu yöntemle onlar kendi dünyalarında yüzde yüz başarı elde ederler. Eğer talipseniz, herhangi bir ürünle veya konuyla ilgili reklam ve pazarlama tekniğine, bu tekniklerin ana fikirlerine sırf “bu benim neyime hitap ediyor?” diye baksanız bunu net görürsünüz. Pazarlanan şey bir fikir empozesi de olabilir. DuniHİ algı dünyasındakilerin pazarladıkları malzeme her neyse, pazarlama alanı açabilmek için kullandıkları tekniğin içinde o kişinin “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasını kamçılayan, coşturan, motive eden bir şey mutlaka vardır.
“Müstakilen Varım ve Muhtarım”
iddiasının yükseldiği anlar
Lütfen dikkat buyurun.
İnsanın öyle bir hali vardır ki; bu onun “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasının hemen hemen en kuvvetli olduğu, ancak aklının en zayıf olduğu çizgisidir. İnsan bunu şu üç haliyle gösterir:
• “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasını ÖFKESİYLE ortaya koyduğu an. Bu iddiasını öfkesiyle hissettirmek istiyorsa, bu iddiayı öfkeyle ortaya koyuyorsa…
• Bu iddiayı CİNSİYETİYLE hissedip aynı zamanda cinsiyetiyle de hissettirmek istiyorsa…
• Yönetilemeyen, YÖNETEMEDİĞİ AÇLIK içerisindeyken “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasının zalim ve kinci planları.
Çok dikkat etmemiz gereken bu üç hal, insanı “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasında en yükseğe götürür, aklını da en aşağıya çeker. Rabbim bizleri daimen uzak tutuverir inşaAllah.
Bu vesileyle oruç ibadetinin konumuzla ilgili bir cümlesini buraya koyalım. Bu cümle oruç ibadeti bu kadar olduğu için değil, Oruc’un konumuzla ilgili kısmıdır:
Müslüman oruç ibadetiyle, açlığı “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiası olmaksızın yönetmeyi öğrenir, hem de farkında olmadan.
Bunu yönetirken açlıkla ilgili birçok şeyi fark eder: Samed olmadığını, Allah’ın Samed olduğunu…
Allah bunu fark etmekle bile bize Samediyet Nuru ikram eder. Kişi oruçla kendisinin Samed olmadığını tespit edip Allah’ın Samed olduğunu tasdik eder ve Samediyet Nuru kazanır. Yani Samediyet konusunu anlayabileceği idraka ulaşır.
Öfke, cinsellik platformu ve yönetilemeyen açlık insan için öyledir ki;
• Öfke, cinsellik platformu ve yönetilemeyen açlık hallerinde günlük akıl derecesi iç güdüler seviyesine düşer.
Dikkat ederseniz, kişi bu hallerinden sıyrılır da düştüğü hali fark ederse, zaten kendisi için “aklım başımda değildi” der.
• Bu hallerde günlük aklın zekât müessesesiyle hiç işi olmaz.
• Günlük aklın zekâtını önemseyen talibin hayvandan aşağı sayılan bu çizgiyi hiç tanımaması gerekir inşaAllah.
• Dikkat edelim ki, arada bir bu çizgiye düşmek ile sürekli bu çizgide olmanın birbirinden farkı yoktur. Diğeri birinden daha iyi değildir.
NUR tekdir
“Ya Hayr konuş veya sus!” prensibindeki “Hayr konuşmak” kesinlikle “bardağın dolu tarafını gör” ya da “Pollyanna bakış açısıyla yaklaş, olaylara böyle bak” gibi anlaşılmamalıdır. Bunlar, “Esfele safiliyn hayat tarzının sıkıntılarını biraz hafifletelim ama esfele safiliynden de çıkmayalım” anlayışının hayr tarifleridir.
Konunun anlaşılabilmesi ve anlatılabilmesi için NUR’u;
• İslam Nuru
• İman Nuru
• Marifet Nuru
• Lüb Nuru
isimlendirmeleriyle sunduk. Ancak bunlar böyle söylediğimiz çizgilerde farklı nurlar değillerdir.
Olan yalnızca Lüb Nuru’dur. Bu Lüb Aklı’dır, bu Lüb bilgi havuzudur, Lüb ihlâs idrakıdır, Lüb manasıdır. Tümü, aynı şeyin baktığımız pencerelere göre isimleridir, hepsi aynı nurdur. Lüb bilgi havuzundan yararlanılan bilgi seviyesini belirtmek için farklı nur isimleri sıralanmıştır.
Farklı nur isimleri olan her bir bilgi seviyesinin idrakı, his olarak kendisine ait bir renk de gösterir.
Günlük Akıl yolculuğu Lüb Nuru’na ulaşınca;
• bütün nur isimleri çakışır, tek nur olur;
• bütün akıl isimleri çakışır, tek akıl olur;
• bütün idrak basamakları çakışır, tek bir idrak olur;
• bütün manalar çakışır, tek mana olur.
Yani böyle olduğu görülür.
Bu manaya ihlâs manası denir, bu mana sahibine ihlâs sahibi denir. O;
• Aklı sebebiyle Lüb Sahibidir,
• Bilgisi Lüb manasının bilgileridir.
Yani bilgisi Ehadüs Samed bilgisidir ve bu da Allah Fıtratı üzere manadır.
• Bu mananın şehadeti; “Eşhedü en lâ ilâhe illallahu ehadus samedûlleziy lem yelid ve lem yuled ve lem yekun lehu küfuven ahad”dır.
• Bu mananın duası; “Alâ hâzihiş şehadeti nahya ve aleyha nemütü ve aleyha nüb’asü inşaAllah”dır.
“Allahım bu şehadet manası üzere beni yaşatıver, bu mana üzere canımı alıver ve bu mana üzere beni yeniden diriltiver”
ÂMİN
“Nurlar içerisinde yatmak” Lüb Nuru ile olur
Günlük Akl’ın Lüb Nur’una yolculuğu bu nura ulaşmakla tamamlanmış olur. Yolculuk olarak tamamlanmış olur ama faaliyet tamamlanmış olmaz.
Lüb Nuru faaliyeti iki basamaklı bir süreçtir:
1. Günlük Akl’ın Lüb Nuru’na yolculuğu.
Akıl, Lüb Nuru’na ulaştığında yani artık devrede Lüb Aklı varsa esas faaliyet başlar, ikinci basamak başlar.
2. Bu basamak iki aşamalıdır, iki şıklıdır.
• Lüb Nuru’nun Kalb’e, Sadr’a ve Beyin’e hâkimiyeti.
• İkinci aşama Lüb Nuru tesir ve gücünün mana olarak ahirete intikâli.
Lüb Nuru faaliyete geçtikten sonra dünya ve ahireti kaplar ki;
• O kişi henüz dünyadaysa onun kalbini, sadrını ve beynini kendi hâkimiyeti altına alır.
• Kişi ölümü tadınca bu nur, tesirinin ve gücünün manasını ahirete intikâl ettirir.
Günlük Akıl Lüb Nuru’na kavuştuktan sonra Lüb Nuru yönetimi ele alır. Bu durumda;
• Artık Fuad ihlâs bilgilerine göre rapor oluşturur.
• Kalb’ın fıtrat üzere manaları “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiası kirinden temizlenmiş olduğu için Lüb Nuru Kalb’te Fıtrat üzere akar,
• Sadr dȗniHİ algı ve zann’larından temizlendiği için burada da Lüb Nuru Fıtrat üzere akar.
• Beyin alanlarında da Lüb Nuru Fıtrat üzere akar.
Talib, ahirete “Müstakilen Varım ve Muhtarım” iddiasından arındırılmış bu Kalb manalarıyla intikal eder, ona “Selâm sana” denir; yani Selâm Yurdu’na intikal etmiş olur.
Lüb Nuru onun gözünün, kalbinin ve kabrinin de nuru olur.
“Nurlar içerisinde yatmak” elbette ancak böyle olur.

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER

Afyon Haber Son Dakika Afyon Namaz Vakti